30.9.2021
Limingan terveyskeskus,
Liminka
Ei enää turhaa jonotusta puhelimessa
Tykätty
0
kertaa.
Valmis
Tarve ja tavoitteet
Tähän mennessä Limingan terveyskeskuksessa on hyödynnetty takaisinsoittojärjestelmää vain Limingan terveysaseman ajanvarauksessa. Jonotusajat ovat välillä venyneet puhelimessa pitkiksikin, mikä on turhauttanut asiakkaita ja hankaloittanut ajanvarausta. Ajanvaraus on auki virka-aikaan, minkä vuoksi aikaa tarvitsevien on voinut olla haastavaa jonottaa linjalla pitkään. Esimerkiksi kesken työpäivää soittaminen on ollut hankalaa, kun jonotusajan pituutta ei ole voinut ennakoida.
Ratkaisu
Limingan terveyskeskus laajentaa takaisinsoittojärjestelmäänsä 20.9. alkaen neuvolaan, mielenterveyspalveluihin ja fysioterapiaan. Takaisinsoittojärjestelmä parantaa palveluiden tavoitettavuutta. Lisäksi takaisinsoittojärjestelmä sujuvoittaa terveydenhuollon arkea merkittävästi ja antaa aikaa keskittyä olennaiseen – asiakkaan palveluun. Ajastetun takaisinsoiton ansiosta asiakas saa takaisinsoiton etukäteen laaditun aikataulun mukaisesti, mikä tarkoittaa varmaa yhteyttä ammattilaiseen.
Tulokset
Palvelu on sujuvoittanut ajanvarausta ja mahdollistanut keskittymisen asiakkaiden palveluun.
Yhteyshenkilöt
Outi Kokko
outi.kokko(ät)liminka.fi
Palveluesimies
Limingan kunta
outi.kokko(ät)liminka.fi
Palveluesimies
Limingan kunta
Kehittämiseen ovat osallistuneet
Johto, henkilöstö ja
palvelujen käyttäjät
palvelujen käyttäjät