16.10.2024
Lempäälän kunta / hallintoprosessi, Lempäälä

Hommat Putkeen

Valmis

Tarve ja tavoitteet
Kunnan digiyksikössä siirryttiin käyttämään Putki-järjestelmää palvelupyyntöjen käsittelyyn. Samalla tunnistettiin tarve kehittää myös kunnan muuta asiakaspalvelua sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden osalta. Tavoitteena oli tehostaa työtä, saada työ näkyväksi ja pystyä myös paremmin raportoimaan tehdystä työstä. Alkuvaiheessa päätettiin siirtää neuvonta@lempaala.fi kautta saapuvien ulkoisten ja sisäisten palvelupyyntöjen käsittely Putki-järjestelmään. Myös toimialakohtaisten järjestelmien tunnuspyyntöjen ja muutosten käsittelyn keskittäminen samaan Putki-järjestelmään koettiin järkeväksi.
Ratkaisu
Yhteydenotot neuvonta@lempaala.fi sähköpostiin kirjataan ja ratkaistaan nyt Putki palvelupyyntöjärjestelmässä. Järjestelmien tunnustilauksista asiakirjahallintajärjestelmä Laari on ensimmäinen, jonka tunnuspyynnöt käsitellään nyt Putken kautta. Pyynnöt käsitellään tietoturvallisessa ympäristössä ja asiakaspalvelua saadaan molemmissa tapauksissa tehtyä näkyvämmäksi. Palvelupyynnön tila ja käsittelijä on nähtävillä, pyyntöjen määrää pystytään tehokkaasti seuraamaan ja kokonaisuus on helposti raportoitavissa esimerkiksi palvelulupauksen osalta. Palvelupyyntöjen ratkaisu- ja historiatiedot löytyvät keskitetysti.
Tulokset
Suoraa kustannusvaikutusta ei ole, mutta epäsuoria vaikutuksia on saatavilla asiakaspalvelun (sisäiset ja ulkoiset asiakkaat) tehostumisen, työajan säästymisen, työn näkyvyyden ja raportoinnin helpottumisen kautta.

Yhteyshenkilöt

Teemu Numminen
teemu.numminen(ät)lempaala.fi
Digipäällikkö
Lempäälän kunta
Teemu Kariniemi
teemu.kariniemi(ät)lempaala.fi
Palveluvastaava
Lempäälän kunta

Emmi Ikonen
emmi.ikonen(ät)lempaala.fi
Palvelukoordinaattori
Lempäälän kunta
Jaa Twitterissä Jaa Facebookissa Jaa LinkedInissä Tulosta