29.9.2025
Päijät-Hämeen hyvinvointialue, henkilöstöpalvelut,
Lahti
Kesä ja työ. Päijät-Hämeessä saat molemmat
Valmis
Tarve ja tavoitteet
Kampanjan ensisijaisena tavoitteena oli tavoittaa laajasti eri ammattiryhmien ammattilaisia ja opiskelijoita. Kohderyhmät
• Sairaanhoitaja
• Lähihoitaja
• Ensihoitaja
• Kätilö
• Röntgenhoitaja
• Hammashoitaja/suuhygienisti
• Sosionomi/Sosiaalityöntekijä
• Pelastustoimi
• Sihteeri
Kampanjan toinen tavoite oli lisätä Päijät-Hämeen hyvinvointialueen kiinnostavuutta työnantajana.
Ratkaisu
Kesärekrykampanja 2025 sisälsi monikanavaisesti sekä maksettuja, että maksuttomia markkinointitoimenpiteitä. Pääkampanjasivuna toimi Duunitorin koonti-ilmoitus, jonne ammattiryhmäkohtaiset haut oli koostettu. Duunitorin kampanjoinnin lisäksi markkinointia tuettiin mm. erillisellä somekampanjalla sekä paijatha.fi-verkkosivulle rakennetulla kampanjasivulla. Hakijamäärä on kasvanut kahden vuoden takaiseen verrattuna 89,7 % ja viime vuodesta 39,6 %. Myös hakijoiden laatu on parantunut. Kohderyhmäkohtaiset hakuilmoitukset ovat mahdollistaneet entistä tarkemman ja vaikuttavamman markkinoinnin.
Kampanja rakentui yhden pääviestin alle ja personoitiin kohderyhmäkohtaisesti.
Kampanjan visuaalisuus ja pääviestit keräsivät kiitosta paitsi organisaation sisällä, myös hakijoiden, sidosryhmien sekä yhteistyökumppaneiden keskuudessa.
Mainonta sai kampanjan aikana eri kanavissa yli 6,1M näyttökertaa
Klikkauksia kampanjasivuille saimme 21 612
Hakemuksia 937
Kampanja oli jaettu kolmeen osa-alueeseen. 7.11.2024 - 6.1.2025 ennakkohaussa tavoittelimme varhaisia hakijoita. Varsinainen pääkampanja 7.1.-6.2. sisälsi eniten markkinointitoimenpiteitä. Täydennyshaussa 7.2.-7.4. haettiin vielä täyttöjä valikoituihin yksiköihin.
Pitkään rekrytointikampanjaan yhdistettiin myös brändillistä markkinointia, kuten livekohtaamiset rekrytointitapahtumissa, digitaalinen ulkomainonta, natiivimainonta Helsingin Sanomien digilehdessä sekä Joblyn kautta ostettu mainostila Alma Median kanavissa.
Sisäinen viestintä tuki markkinointia – vahvistimme systemaattisesti sisäistä työnantajamielikuvaa muun muassa henkilöstön uutiskirjeissä, henkilöstöinfoissa ja esihenkilöhetkissä. Muistutimme, kuinka tärkeää työtä teemme ja kiitin jokaista, joka puhuu hyvää työnantajasta läheisilleen, sillä se rakentaa työnantajamielikuvaa kaikista aidoimmalla tavalla.
Kampanjakooste
https://drive.google.com/file/d/1A8D3rUhS8c737Iaaep549MijiZjNyfCP/view?usp=drive_link
Verkkosivusisällöt
https://drive.google.com/drive/folders/1BhOuE6zD6WVtDoRGmGgOPp4GiD_mzNjX?usp=drive_link
Tulokset
Kampanjan kokonaisbudjetti, sisältäen sisällöntuotannon oli noin 40 000€ Kesärekrykampanja yhdisti sekä maksettuja, että maksuttomia markkinointitoimenpiteitä. Kampanja oli jaettu kolmeen osa-alueeseen, mikä mahdollisti eri kohderyhmien tavoittamisen eri vaiheissa. Kampanjan aikana saatiin 39,6% enemmän hakemuksia edellisvuoteen nähden, ja mainonta sai yli 6,1 miljoonaa näyttökertaa eri kanavissa. Kampanjan visuaalisuus ja pääviestit keräsivät kiitosta niin organisaation sisällä kuin hakijoiden, sidosryhmien ja yhteistyökumppaneiden keskuudessa. Kampanjan yhteydessä saatiin vahvistettua myös hyvinvointialueen brändillistä viestiä kesäkontekstissa.
Yhteyshenkilöt
Sanna Kok
sanna.kok(ät)paijatha.fi
markkinointiasiantuntija
Päijät-Hämeen hyvinvointialue
sanna.kok(ät)paijatha.fi
markkinointiasiantuntija
Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Satu Frisk
satu.frisk(ät)paijatha.fi
Henkilöstön kehittämispäällikkö
Päijät-Hämeen hyvinvointialue
satu.frisk(ät)paijatha.fi
Henkilöstön kehittämispäällikkö
Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Kehittämiseen ovat osallistuneet
Asiantuntijat/eri
toimijoiden verkosto
toimijoiden verkosto
Toimialat
Toiminnot
Erikoissairaanhoito Hammashoito Ikääntyvien palvelut Kuntoutus ja terapiapalvelut Laitospalvelut (vanhukset, vammaiset jne.) Lastensuojelu ja perhetyö Perusterveydenhoito Päivystys Sairaalat ja poliklinikat Vammaispalvelut