9.10.2024
Limingan kunta, elinvoimapalvelut, Liminka

Kuntalaismarkkinoinnin joukkoistus

Käynnissä

Tarve ja tavoitteet
Limingan paras puoli riippuu siitä, keneltä asiaa kysyy. Yhdelle reilun kokoiset ja hintaiset tontit ovat pääasia, toinen arvostaa laadukkaita kouluja ja kolmas kaipaa monipuolisia vapaa-ajan rientoja. Miten saataisiin tuotua esille Limingan erinomaisuutta ja monipuolisuutta tehokkaasti?
Ratkaisu
Limingan parhaat puolet esiin tuova Liian paljon hyvää -kampanja käynnistyi alkuvuodesta radioaalloilla, josta se laajeni pian visuaalisiin mainoskuviin. Ensimmäiset kuvat napattiin oman henkilöstön edustajista. Tupoksessa asuva hankeasiantuntija Kaisa Salmu otti poikansa reppuselkään ja toi esiin omaa partioharrastustaan sekä salibandyseuran junnutoimintaa. Pappilanpellolla perheineen asuva elinvoimajohtaja Teemu Haapala toi puolestaan esiin musiikkiharrastusta ja perheen kissoja. Kuvia haluttiin kuitenkin ottaa lisää ja niihin haluttiin rekrytoida aitoja liminkalaisia.

Limingan kunta etsintäkuulutti keväällä tyytyväisiä ja kotikunnastaan ylpeitä liminkalaisia mainoskasvoiksi. Vapaaehtoisia ilmoittautui mukaan lopulta jopa niin paljon, että aivan kaikki eivät mahtuneet mainoksiin mukaan. Mainoksissa haluttiin tuoda esiin eri-ikäisiä ja eritaustaisia kuntalaisia, ja kuvattavat henkilöt saivat itse päättää, mitä asioita halusivat omassa kuvassaan nostaa esiin.

Liminkalaisen tyyliin mainoskuvatkaan eivät vielä riittäneet, vaan hyvillä ideoilla on tapana paisua. Nyt kampanja on pyöräytetty kunnan myyntivaltteja esitteleväksi sivuksi, joka kokoaa yhteen hyviä syitä asettua Liminkaan pysyvästi tai tulla vaikkapa kokemaan kunnan kulttuuritarjontaa.

Kattaus on jo nyt laaja, mutta sivun sisältöä on tarkoitus päivittää sitä mukaa, kun uusia hehkutuksen kohteita havaitaan. Kaikkein uskottavin myyjä on kuitenkin tyytyväinen kuntalainen. Siksi seuraavaksi halutaankin kerätä tarinoita liminkalaisesta arjesta. Pyydämme tarinoita siitä, miten Liminkaan muualta muuttaneet valitsivat aikoinaan perustaa kotinsa juuri tänne. Haluamme kuulla liminkalaisten ajatuksia siitä, miksi he viihtyvät täällä, mikä kunnassa on parasta ja millaisista asioista heidän hyvä arkensa koostuu. Tarinat tuodaan esiin kampanjasivuilla.

Tuotantoputkesta on tuloillaan myös kampanjan toinen radiomainossarja sekä siihen liittyvä kaikille avoin tietovisa. Onko tässä jo liian paljon hyvää yhteen kampanjaan?
Tulokset
Liminkaa markkinoidaan aidoilla kuntalaisilla sekä heidän kokemuksillaan. Toteutukseen osallistetaan niin asukkaita, yrittäjiä, luottamushenkilöitä kuin viranhaltijoitakin. Kampanjasivu kasaa kaikki Limingan myyntivaltit yhden sateenvarjon alle.
Linkit
https://www.liminka.fi/tyo-ja-yrittaminen/liminka/

Yhteyshenkilöt

Katariina Huikari
katariina.huikari(ät)liminka.fi
Viestintäpäällikkö
Limingan kunta
Jaa Twitterissä Jaa Facebookissa Jaa LinkedInissä Tulosta
Kehittämiseen ovat osallistuneet
Johto, henkilöstö ja
palvelujen käyttäjät

Toimialat

Teemat