4.5.2020
Limingan kunta, Liminka

Limingan auttava puhelin tarjoaa tukea poikkeusoloissa

Valmis

Tarve ja tavoitteet
Jo pelkät uutiset voivat aiheuttaa huolta, murhetta ja ahdistuksen tunnetta. Mietimme, miten voisimme auttaa kuntalaisia poikkeustilanteen haasteissa. Muotoilimme Limingan kunnan mielenterveysyksikössä matalan kynnyksen puhelinpalvelun kuntalaisten tukemiseksi ja auttamiseksi. Olemme ilman muodollisuuksia jakamassa apua, neuvoja ja psykososiaalista tukea kaiken ikäisille kuntalaisille yhden numeron taktiikalla. Palvelun tavoitteena on tarjota kuntalaisille varhaista ja ennaltaehkäisevää tukea sekä pohtia yhdessä arjesta selviytymisen työkaluja poikkeuksellisessa yhteiskunnan tilanteessa.
Ratkaisu
Palvelu on muotoiltu tähän hetkeen kuntalaisten tukemiseksi. Mielenterveyspuolen moniammatillisen tiimin kesken lähdimme pohtimaan toimintamallia, jolla voidaan mahdollisesti auttaa ja helpottaa kuntalaisten arjesta selviytymistä koronatilanteen keskellä.
Tulokset
Palvelu on käynnistetty askeleen edellä taktiikalla. Aika tulee näyttämään palveluntarpeen ja palvelun pysyvyyden. Palvelua tarjotaan kuntalaisille aktiivisesti kunnan omissa tiedostuskanavissa.

Yhteyshenkilöt

Outi Kokko
outi.kokko(ät)liminka.fi
Palveluesimies
Limingan kunta
Jaa Twitterissä Jaa Facebookissa Jaa LinkedInissä Tulosta
Kehittämiseen ovat osallistuneet
Johto/esihenkilöt
ja henkilöstö

Toimialat

Toiminnot

Teemat