13.9.2019
Asikkalan kunta, Tekniset palvelut,
Asikkala
Uudenlainen nopea ja näppärä teknisten palveluiden asiakastyytyväisyyskysely
Tykätty
0
kertaa.
Käynnissä
Tarve ja tavoitteet
Aiempi kysely oli liian pitkä ja vastauksia saatiin todella vähän. Mietittiin ja tutkittiin erilaisia vaihtoehtoja ja päädyttiin kevyempään ja mahdollisesti nopeampaan kyselyyn. Periaatteena on, että tekniset palvelut jaettiin neljään osa-alueeseen ja jokaiselta alueelta kysytään voin viitisen kysymystä vuoden aikana. Jokaiselle osa-alueelle on näin aikaa se kolmisen kuukautta ja näin vikkelästi saadaan kysely toteutettua ja tuloksen analysoitua. Halutaan kuitenkin saada asiakkaiden/kuntalaisten/mökkeilijöiden mielipiteitä ja tyytyväisyyttä tietoon. Tavoitteena on saada laajempi otanta mielipiteitä. Ja näiden perusteella mahdollisuus parantaa asioita.
Ratkaisu
Aiemman kyselyn teko ja tulosten analysointi kuului palvelusihteerin työnkuvaan. Ja näin on tämän uudenkin kanssa. Yhdessä teknisen puolen henkiköstön kanssa pohdittiin kyselyyn tulevien kysymysten laatua ja määrää. Kunnassa keväällä käyttöön otettu Outlook/Office 365 -ohjelmistokokonaisuus tarjosi alustan kyselyn toteutukselle.
Tulokset
Kokonaisuudessaan työprosessi keveni ja aikataulutus helpottui. Todellisen hyödyn näkee noin vuoden päästä, kun yksi kierros on tehty. Helpompi analysoida ja näyttää tulokset ja myöskin vuosittainen vertailu helpottuu.
Yhteyshenkilöt
Tiina Talvi
tiina.talvi(ät)asikkala.fi
palvelusihteeri
Asikkalan kunta
tiina.talvi(ät)asikkala.fi
palvelusihteeri
Asikkalan kunta
Kehittämiseen ovat osallistuneet
Johto/esihenkilöt
ja henkilöstö
ja henkilöstö