1.11.2024
Heinolan kaupunki/varhaiskasvatus, Heinola

Heinolan markkinointi varhaiskasvatuksen avulla

Käynnissä

Tarve ja tavoitteet
Heinolan mahtava varhaiskasvatus tuli tehdä näkyväksi. Tavoitteena oli tietoisuuden lisääminen sekä varhaiskasvatuksen työntekijöiden rekrytoiminen ja lapsiperheiden muuttovoitto.
Ratkaisu
Teimme sometilit Heinolan varhaiskasvatukselle, järjestimme asukasmarkkinointitapahtuman, jota markkinoitiin pk-seudulla.

Kustannuksia ei juurikaan tullut, koska kampanja toteutettiin olemassa olevilla henkilöstöresursseilla. Ainoastaan mainostamiseen kului varoja. Myös muut toimialat osallistuivat (viestintä, kaavoitus ja kulttuuri).


Mukana oli varhaiskasvatuksesta johto sekä henkilöstö. Olemme kehittäneet tapaa tuoda varhaiskasvatusta näkyväksi (sometilejä ei aiemmin ollut). Olemme aktiivisesti tuoneet varhaiskasvatusta esiin toimialoja läpäisevästi ja tehneet yhteistyötä. Olemme osallistuneet ja olemme osallistumassa messuille ja muihin tapahtumiin markkinoimaan Heinolan varhaiskasvatusta.
Tulokset
Olemme onnistuneet rekrytoimaan pätevää henkilöstöä pääkaupunkiseudulta sekä tuotu varhaiskasvatuksen pedagogiikkaa näkyväksi niin heinolalaisille sekä muille seuraajille. Sometilit ovat olleet hyvä rekrytointi- ja tiedotusväylä.

Kehittämistyö jatkuu - olemme menossa Lapsimessuille 2025 sekä järjestämässä Tänään kylään, huomenna asumaan -tapahtuman toistamiseen.

Yhteyshenkilöt

Tuisku Laukka
tuisku.laukka(ät)heinola.fi
erityisopetuksen asiantuntija
Heinolan kaupunki
Laura Lahtinen
laura.lahtinen(ät)heinola.fi
palvelusihteeri
Heinolan kaupunki
Jaa Twitterissä Jaa Facebookissa Jaa LinkedInissä Tulosta