23.8.2018
Kuhmon kaupunki, Tuupalan yläkoulu,
Kuhmo
Kepeää mentorointia
Tykätty
0
kertaa.
Valmis
Tarve ja tavoitteet
Uudet opettajat ovat tähän mennessä tulleet ja menneet. Yhä harvempi kiinnittyy paikkakunnalle ja tuo oman lisänsä yhteisen sosiaaliseen pääomaan. Oma työ suoritetaan hyvin, mutta jotain puuttuu. Työtäni on muista syistä kevennetty, joten minulla on ollut aikaa keskusteluille. Asetin itselleni tavoitteen tehdä uusien kollegojen olo mukavaksi ja että joku on kiinnostunut avoimesti ja vilpittömästi, miten hänellä menee. Samalla haluan ajaa uutta opetussuunnitelman sisään, erityisesti toiminnallisuutta, digitaalisuuden ja oppilaan oman potentiaalin esiin nostamista.
Ratkaisu
Istuin ja join kahvia. Kysyin ”hyppytuntilaisilta” kuulumisia. Esitin yhteisiä harrastuksia, kävelyllä tai kahvilla käyntiä. Kysyin, miten oppilaiden kanssa menee. Keskustelin iloista ja haasteista, nostin vaikeuksista esiin hyviä puolia. Otin esiin pedagogista mahdollisuuksia kohdata oppilas, luoda hyviä yhteisiä kokemuksia ja näkyvyyttä koulutyön prosesseihin. Työn
Tulokset
Työn ilo, innovatiivisuus ja tehokkuus on kasvanut ja kasvaa edelleen. Oppilaat viihtyvät koulussa yhä paremmin. Käytöksen ohjauksen haasteet helpottuvat. Toiminnasta tulee yleinen toimintatapa.
Yhteyshenkilöt
Maarit Rauhala
maarit.rauhala(ät)kuhmo.fi
Lehtori
Kuhmon kaupunki, sivistystoimi
maarit.rauhala(ät)kuhmo.fi
Lehtori
Kuhmon kaupunki, sivistystoimi
Kehittämiseen ovat osallistuneet
Johto/esihenkilöt
ja henkilöstö
ja henkilöstö
Toimialat
Toiminnot
Teemat
Digitalisaation hyödyntäminen Henkilöstön osaamisen ja ammattitaidon kehittäminen Osaamisen johtaminen Palvelujen laatu ja asiakaslähtöisyys Palvelujen vaikuttavuuden parantaminen Palvelumuotoilu Prosessien ja toimintatapojen kehittäminen Strategiatyön kehittäminen Tuottavuuden parantaminen Työelämän laatu kokonaisuudessaan Työhyvinvoinnin parantaminen Työn imu ja innostus Uuden teknologian hyödyntäminen Yhteistyö yli yksikkörajojen